عضویت در سایت

*

*

*

*

*

*

کلمه عبور را فراموش کردید؟

*

سوالات متداول کاربران پیرامون پنل های پیامکی

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… ) دارید. در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید. مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.
بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید ، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .
سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه)
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :
  1. در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کند تر است!
  2. به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می شود .
  3. این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
  4. نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
  5. امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد
  6. عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
  7. این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .
بله ، از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر سروش میباشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اینترانت ملی” امکان پذیر است این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آدرس ultrasms.ir استفاده نمایید
در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش “ارسال مدارک” در بالای صفحه می باشد ، پس از اینکه کپی کارت ملی و قبض یا سند موبایل خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود . پس از تایید مدارک از بخش پشتیبانی درخواست ” خط اختصاصی ” را ارسال نمایید .
چرا این امکان وجود دارد ، شما میتوانید از طریق بخش های ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه ، ارسال به کد پستی و ارسال تست به شماره های عمومی سامانه دسترسی داشته و ارسال انجام بدهید . دقت کنید که در بخش ارسال انبوه حداقل گیرندگان 10 شماره میباشد .
سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از 100 کیلوبایت باشد را قبول میکند ، درهنگام اسکن کردن رزولوشن را روی 72 تنظیم کرده و قبل از بارگزاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید .
به جای کپی کارت ملی برای اداره جات و شرکت ها میتوانید کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید ، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است ، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.
بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید. از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره 10009121234567) .
خیر . دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است .
خیر . گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و با یک درخواست از طریق بخش پشتیبانی قابل فعال شدن می باشد .
بله ، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است . جهت دریافت اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید .
هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد ، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.
خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
  1. این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود ، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد .
  2. بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت .
  3. ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند .
روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : 1- شارژ آنلاین 2- واریز به حساب برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد .
استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اپراتور 1000 یا 3000 متفاوت می باشد ، معمولا خطوط 3000 ظرف یک ساعت و خطوط 1000 حدودا 24 ساعت بعد ثبت و فعال می گردند ، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا 24 ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد .
قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه “تعرفه” را کلیک نموده تا تعرفه فعال خود را مشاهده نمایید ، در این بخش ملاحظه می کنید که تعرفه ارسال از خطوط 1000 با خطوط دیگر (مانند 3000 ،2000 ، 5000) متفاوت است ، بنابراین در هنگام ارسال دقت نمایید با کدام خط ارسال می کنید. همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود. نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد. استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد ، در صورتی که تعدا حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد .
یعنی پیامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است ، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه “به روز نمایی گزارش تحویل ” قابل استعلام است ، اگر در بخش گزارشات ارسالی این گزینه را ندارید از طریق بخش پشتیبانی درخواست فعال سازی این بخش را ارسال نمایید .
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند . مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند . در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
کار منشی پیامک این است که در صورتی که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا متنی که شما تعیین کرده اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد ، اگر میخواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به گونه دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش “تحلیل گر پیامک ” استفاده فرمایید.
خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند .
خطوط عمومی ماهیتاً عمومی نیستند ، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است ، برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شود.
همانطور که توضیح داده بودیم مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده ما هست بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد ، به عنوان مثال : پیامک های پزشکی و درمانی ، تبلیغات لاغری ، تورهای خارج از کشور ، ارز ، سهام و وام های بانکی ، فروش قطعات زمین آپارتمان و املاک و….
تمامی ارسال هایی که از بخش ارسال منطقه ای-هدفمند انجام میشود چه از خط اختصاصی چه از خط عمومی توسط ما تایید میشود بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود
بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک های که در مورد حوزه پزشکی ، پیرا پزشکی و … باید توسط نظام پزشکی تایید شود ، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی میتوانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و برای ما ارسال کنند .
قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند ! در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا 5 میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.
خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید ، با این حال پیشنهاد میشود برای ارسال های بیش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید .
گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کردید فعال و یا غیر فعال می باشد ، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید.
اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست 3 یا 4 رقم کد پستی منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید .
در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم موجود است ، همچنین از طریق سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 ، 2000 و 3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .برای رفع این مورد مشترک باید با شماره 9990 از تلفن همراه خود تماس گرفته و درخواست خروج از لیست سیاه را اعلام کنددقت نمایید که برخی از خطوط 1000 ، 2000 یا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
ارسال از خطوط ثابت فقط برای هم میهنان تهرانی فعال می باشد بنابراین با پیش شماره 021 خواهد بود ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوندمدارک لازم جهت خرید خط ثابت : کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظرکپی کارت ملی مالک خطپر نمودن فرم خرید خط ثابت برای اینکار از بخش پشتیبانی درخواست خط خود را ارسال نمایید ، فرم خرید خط را از اینجا اینجا دانلود نموده و پس از تکمیل از بخش ارسال مدارک بارگزاری نماییدکپی قبض تلفن و کپی کارت ملی شما نیز باید از بخش ارسال مدارک ارسال شده باشد
بله امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
  1. ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است )
  2. هزینه هر پیامک با نام تجاری حدوداً 10 برابر یک پیامک فارسی عادی است.
  3. نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد.
  4. نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد.
  5. هزینه فعالسازی هر نام تجاری 100 هزار تومان می باشد .

 

بالا